Znate li šta je 10x sadržaj?
Ako se do sad niste susreli sa ovim izrazom, a želite da imate najbolji sadržaj na internetu, onda ste na pravom mestu. Možda ste čuli za izraz 'content is king', ali 10x sadržaj je prava kraljevska kruna u svetu digitalnog marketinga.
U ovom tekstu ćemo razjasniti šta je 10x sadržaj i daćemo vam savete kako da podignete kvalitet vašeg sadržaja na netu.
Pa da počnemo…
Kao što možda možete da naslutite, 10x sadržaj je onaj sadržaj koji je barem 10 x (puta) bolji od bilo kog drugog sadržaja koji već postoji na internetu. Termin "10x sadržaj" skovao je Rand Fishkin, osnivač Moz-a. Iako nema preciznog datuma kada je on prvi put upotrebljen, smatra se da je to bilo 2013. godine. Fishkin je ovaj termin uveo, kako bi opisao koncept kreiranja sadržaja koji je znatno superiorniji od svega što već postoji na internetu.
Koncept 10x sadržaja se nadovezuje na raniju Fishkinovu ideju, "Tehniku Soliter". Ova tehnika podrazumeva pronalazak popularnog članka na određenu temu, a zatim kreiranje još bolje verzije istog članka.
Glavna prednost 10x sadržaja je visoka verovatnoća da će se dobro rangirati na Google-u, za određenu ključnu reč. Naravno, uz to, takav sadržaj će se i više deliti na društvenim mrežama.
Da vidimo dakle koje su to ključne karakteristike 10x sadržaja:
Odgovor je vrlo jednostavan - pretraživači nagrađuju kvalitet. Kada kreirate sadržaj koji je deset puta bolji od konkurencije, pružate korisnicima nešto što jednostavno ne mogu da pronađu nigde drugde. Takav sadržaj će se više deliti i prirodno će dobiti više kvalitetnih backilnkova. A sve to su signali za Google da je vaš sadržaj vredan, što dalje rezultira boljim pozicioniranjem u SERP-u i većim organskim prometom.
Sad kad znamo šta je 10 x sadržaj i kako on utiče na uspeh vašeg online poslovanja, da vidimo kako se on pravi?
Recept za 10x sadržaj: Korak po korak
Dakle, da biste stvorili zaista kvalitetan sadržaj, morate da znate šta već postoji i kakoto možete da nadmašite. Kada shvatite šta vaša publika želi - a čega nema, možete da kreirate sadržaj koji će imati veliki uspeh.
Ljudi se povezuju s ljudima, a ne s robotima. Kad pišete svojim rečima, pokazujete svoju strast, znanje i jedinstvenu perspektivu. To privlači čitaoce koji mogu da se poistovete sa vama i vašim brendom.
Stalno razvijanje i učenje novih stvari je ključno za uspeh. Isprobavanje novih formata i stilova može dovesti do iznenađujućih rezultata.
Kvalitetan sadržaj ne nastaje preko noći. Treba vremena za istraživanje, pisanje, uređivanje i promociju. Još jedan od najvećih problema sa kojim se većina kreatora sadržaja suočava je to što očekuju da njihov sadržaj bude „savršen“, a to je nemoguće. Potrebno je vreme (nekoliko meseci) da vaš sadržaj bude primećen na mreži.
Povratne informacije su neprocenljive za poboljšanje vašeg sadržaja. Pitajte svoju publiku šta ih zanima i šta bi želeli da vide. Odgovarajte na komentare i uzmite u obzir njihove sugestije.
Kreiranje 10x sadržaja nije šetnja parkom, zahteva vreme, trud i posvećenost. Ali rezultati su nesumnjivi. To je kao da ste osvojili vrh planine - iako je put težak, jer pogled odozgo je vredan svakog napora. Zamislite da imate jedan članak koji donosi više prometa i potencijalnih klijenata nego deset prosečnih. To je moć 10x sadržaja. Investirajte vreme u kreiranje jednog vrhunskog članka, umesto da se rasipate na više prosečnih.
Jeste li spremni da napravite taj iskorak? Podelite sa nama svoje misli u komentarima ispod teksta.