Tržište nekretnina je doslovno procvetalo u poslednjih nekoliko godina i još uvek nema naznaka da će cene kvadrata uskoro početi da padaju. Iskoristite trenutnu situaciju na najbolji mogući način i pametno investirajte u svoje nekretnine.
Imajte na umu da će se veliki broj kupaca radije odlučiti na kupovinu već sređenog ili renoviranog prostora i neće želeti da se bakće sa uređenjem i majstorima. Ukoliko raspolažete skromnim budžetom ne dajte se obeshrabriti jer čak i minimalne promene mogu da imaju drastičan uticaj na izgled nekretnine, a samim tim i na njenu cenu.
Bilo da se radi o poslovnom ili stambenom prostoru koji želite da prodate, neophodno je da se uradi temeljno čišćenje svih prostorija i sprovedu osnovne higijenske mere. Prljavi zidovi, nered u sobama i neprijatan miris neprovetrenih prostorija, sigurno neće ostaviti pozitivan utisak na potencijalne kupce.
Ukoliko postoje veći problemi, poput neispravnih električnih ili vodovodnih instalacija, postarajte se da rešite sve na vreme, pre stavljanja nekretnine u prodaju. Jednostavno krečenje doprineće daleko boljem izgledu svih zidova i nekretnine u celini. Mala ulaganja, koja ne zahtevaju puno vremena ni novca, mogu puno da vam pomognu u smislu veće atraktivnosti i brže prodaje.
Činjenica je da su neki gradovi prikladniji i isplativiji kada se radi o kupovini stanova i predstavljaju dobru bazu za početak ulaganja. Prednost imaju veliki gradovi i gradovi koji čine univerzitetska središta, nude bogat kulturni život i bolje prilike za posao. Sve navedeno su razlozi zbog kojih se u gradovima kao što su Niš, Novi Sad i Beograd, stanovi prodaju vrlo brzo, često u roku od nekoliko nedelja ili čak dana.
Pojedini delovi grada su uvek atraktivniji, zbog čega je cena kvadrata znatno viša, a verovatnoća zarade veća. Zbog toga, isplati se potražiti nekretninu u atraktivnim delovima, koju je potrebno dodatno srediti i opremiti. Ulaganjem u enterijer i spoljašnji izgled, lako ćete podići vrednost svoje nekretnine.
Cilj je povećati vrednost nekretnine koju želite da prodate bez ulaganja malog bogatstva u nju. Najpre je potrebno da procenite u kom stanju se nalazi i da li postoje strukturalni problemi koje hitno treba rešiti. Nakon toga, materijali za koje ćete se odlučiti mogu da igraju veliku ulogu u raspodeli budžeta. Recimo, postoji široka lepeza pločastih materijala i nema potrebe da se odlučite za najskuplju opciju.
Isto je kada se radi i o pločicama za kupatilo i sanitarijama. PVC stolarija može da posluži umesto skuplje aluminijumske. Pokušajte da pronađete zlatnu sredinu između kvaliteta i cene, kako bi ostali u okvirima budžeta, a opet imali zadovoljavajuć konačni proizvod.
Poznata je krilatica da se o ukusima ne raspravlja, te imajte u vidu da će budući vlasnici nesumnjivo želeti da urede kupljenu nekretninu u skladu sa svojim ličnim stilom. Imajući to u vidu, bolje je koristiti neutralne tonove prilikom sređivanja, poput bele, bež ili boje slonove kosti.
Osim što će kupcima biti lako da ih eventualno prekreče, ove nijanse će doprineti čistijem izgledu prostorije i vizuelno ih povećati. Takođe, pokušajte da izbegnete kombinovanje više stilova u različitim prostorijama, jer bi mogle da deluju neuredno i neujednačeno. Uniformnost prostora će ostaviti utisak sređenosti i prilikom obilaska, sve će delovati urednije i prirodnije.
Na uspešnost prodaje vaše nekretnine neće uticati samo lokacija i uređenost, već i način na koji ćete je prezentovati eventualnim kupcima. Prilikom obilaska, navedite sve dobre strane življenja baš na ovoj lokaciji i naglasite dobre strane same nekretnine, poput renoviranog kupatila ili moderno uređene kuhinje.
Pod pretpostavkom da su sprovedene higijenske mere i da je sve uredno okrečeno, razmislite i o dekorisanju prostora. Prvi utisak može da bude presudan, pa pokušajte da se držite efikasnih, ali nenapadnih dekoracija, kako biste kupcima dali priliku da sami zamisle kako bi oni uredili taj prostor.
Ulazak na tržište nekretnina može da donese priličnu materijalnu dobit, ali podrazumeva i izvesna ulaganja. Stoga, ako dobro procenite svoje mogućnosti i držite se budžeta, nema razloga da ne uspete u svojoj nameri. Nakon adaptacije ili renoviranja, sve što vam ostaje jeste da oglasite nekretninu i očekujete prve kupce.