U digitalnom svetu u kome živimo, govore vam da se podrazumeva određena vrsta promocije kako biste uspeli. Govore vam da su digitalni mediji budućnost bez koje se ne može, da su društvene mreže najbolja platforma za podizanje svog biznisa na noge. Ako vam nisu rekli, krajnje je vreme da saznate ovu činjenicu i vodjenje drustvenih mreza shvatite ozbiljno! Jer, koliko god mislili da je vodjenje drustvenih mreza gubljenje vremena (i novca ako nekoga plaćate za to) na „kliktanje“ po facebooku, instagramu i drugim popularnim mrežama, verujte da je to ipak jedan zahtevan posao za koji je potreban predan i kontinuiran rad.
Mnogi su tek na ličnom primeru uvideli da nije sve tako lako i jednostavno, kao što na početku izgleda. Potrebno je ulložiti vreme, stručnost i znanje. U suprotnom, niste uradili ništa i tada zaista i možete reći da ste bespotrebno izgubili vreme i novac. Ali, ukoliko se obučite za ovaj “zanat” ili vodjenje drustvenih mreza prepustite profesionalcima – stvari idu u totalno drugačijem smeru. Ono što je bitno za uspeh određenog brenda ili firme, i to ne samo na društvenim mrežama, jeste dopadljivost i svest kupaca o samim uslugama i proizvodima. Kada govorimo o dopadljivosti na popularnim društvenim mrežama, pre svega mislimo na vizuelnu dopadljivost samih objava i zatim privlačenje (i zadržavanje) pažnje publike. Budite zanimljivi, budite korisni, budite jasni i jednostavni – to je magična formula za uspeh.
Takođe, verovatno vam nije potrebno da imate profile na svim društvenim mrežama, jer se vaša publika ne nalazi svugde. Istini za volju, ukoliko imate više ciljnih grupa, dobro je napraviti analizu gde se ta publika nalazi. Zato je za uspeh važno imati što više informacija o svojoj ciljnoj grupi i u skladu sa tim napraviti strategiju i plan za vodjenje drustvenih mreza – onih koje odgovaraju potrebama vaših kupaca i načinu unapređenja vašeg poslovanja.
Sada već možemo reći da je popularnost instagrama značajno premašila očekivanja i da je instagram jedna od najbrže rastućih društvenih mreža. S toga nije ni čudo da sve veći broj preduzeća nudi svoje proizvode ili usluge na instagramu, što zapravo znači mnogo veću količinu sadržaja i veliku prisutnost konkurencije koja se međusobno takmiči, ali i potpomaže. Ono što će vas izdvojiti iz mase jeste unikatnost i kvalitet sadržaja. A šta to zapravo znači?
Za početak, vodjenje instagram profila treba da bude u skladu sa tehnološkim trendovima i da ton komunikacije prilagodite navikama vaših kupaca odnosno potrošača. Zamislite svog prošečnog potrošača. Koliko on ima godina, koja su mu interesovanja, kog je pola, šta on želi? U skladu sa odgovorima kreirajte način obraćanja. Otvaranje biznis profila i vodjenje instagram naloga prvi je korak ka tome da steknete određeni uvid u statistiku vaših pratilaca koja će obezbediti značajne podatke radi kreiranja strategije i plana. Uz to, prebacivanje instagram naloga sa privatnog na biznis profil će vam omogućiti i druge prednosti poput ostavljanja podataka o delatnosti preduzeća, linka ka sajtu ili online prodavnici, dodavanje dugmeta za e mail adresu kao kontakt…
Iako je objavljivanje slika verovatno prva stvar koja vam padne na pamet kada pomislite na vodjenje instagram profila, to ipak nije samo puko „postovanje“ i izvršavanje operativnih zadataka. Iza pojma „vodjenje instagram naloga“ krije se: podešavanje i optimizacija instagram naloga, istraživanje tržišta radi pravljenja najbolje strategije plana objava postova i story-ja, kreiranje i obrada fotografija, kao i video zapisa, objavljivanje kvalitetnih, unikatnih i zanimljivih postova uz odgovarajuće opise koji će propratiti sve, analiza i kreiranje hashtag strategije, jer i to je način na koji se dolazi do novih pratilaca/potrošača, praćenje konkurencije i trendova…
Iako postoji određeni neplaćeni domet iliti organski reach objavljenih postova, ukoliko zaista želite popularnost i uspeh na društvenim mrežama, ponekad je zaista neophodno uraditi plaćene reklame koje će povećati svest o vašem brendu. Kada su u pitanju plaćeni oglasi na instagramu, odnosno sponzorisanje, to mogu biti fotografije, skup fotografija, ali i video klipovi.
Kada se pomenu sponzorisane objave na instagramu, cena odnosno koliko košta sponzorisanje i da li je ono neophodno jeste nešto što vas verovatno zanima. Iako ova aktivnost nije obavezna, svi koji žele uspeh moraju da odvoje određeni budžet i za sponzorisane objave na instagramu. Cena za sponzorisanje zavisi od nekoliko faktora, pre svega od vašeg trenutnog budžeta. Ukoliko tek počinjete i želite da izučite sve funkcije, potpuno je u redu početi i sa budžetom od 20e. Kako vaši prihodi budu rasli, tako ćete povećavati i svoj budžet. Naravno, bez uloženog novca nema ništa. Ogromna razlika u učinku biće u uloženih 20e i 200e, ali ne ograničavajte svoje misli time. Nije tačno da je mali budžet nevažan. Dobrim targetiranjem ciljne grupe, i sa 20e se mogu postići sasvim dobri rezultati. Još jedna stvar koja je važna je umerenost. Nemojte puštati sponzorisane objave 10 puta u mesec dana, misleći da ćete time postići da ste konstantno pred očima javnosti. Možete, naprotiv, izazvati kontra efekat. Budite suptilni i oglašavajte se samo kada imate šta da kažete.
Ipak instagram služi za zabavu i druženje, pa vodite računa da i plaćeni oglasi budu zanimljivi, pokreću emociju i probude interesovanje publike. Čini se da su ljudi navikli na objave koje im iskaču, pa primećuju samo one najbolje. Zato se trudite da vizuali budu zanimljivi, uočljivi I kvalitetni.
Ako vam sve ovo zvuči komplikovano i nemate dovoljno znanja ili vremena da se sami bavite poslom kao što je vodjenje instagrama ili facebook-a, kontaktirajte agenciju za digitalni marketing *nbgcreator. Kao lideri u ovoj oblasti, sigurno će vam dati odgovarajuće savete i smernice kako da vodite svoje profile i samim tim unapredite poslovanje.