Ukoliko sami niste stručnjaci za grafički dizajn, a potreban vam je, recimo, katalog, kao reklamni materijal, najbolje je taj posao poveriti stručnjacima. Da, znamo, postoje brojni programi i aplikacije koje su svima dostupne, ali to nije dovoljno ukoliko posao želite da uradite profesionalno, ozbiljno i valjano. S druge strane, veoma je važno da imate i određenu zamisao kako katalog treba da izgleda. To će mnogo pomoći dizajneru da nađe pravo rešenje za predstavljanje vaših proizvoda ili usluga kroz katalog.
Svrha kataloga jeste da ubedi potrošača da se odluči za kupovinu nekog proizvoda ili za određenu uslugu. To je ono moćno oružje u prodaji koje posao obavlja na daljinu i bez direktnog kontakta prodavca i kupca.
Upravo zbog toga jako je važno da katalog bude dobro osmišljen, pregledan, da ne bude pretrpan informacijama a opet da što više kaže o onome što se nudi.
U svemu tome, kao i u kreiranju brenda, treba biti inovativan, kreativan i jedinstven. Jer, ne bi bilo zgodno da vaš katalog liči na nečiji, ne daj bože na katalog konkurencije, pa da kupac bude u zabuni.
Možda najbitniji element jednog kataloga jeste fotografija. Kada imate u katalogu slike koje su upečatljive i privlače pažnju kupca svojim koloritom. Ujedno, koloritom se mora pokazati što bolji izgled nekog proizvoda, dok s druge strane treba da se ukopi u izgled i koncept celog kataloga. Zlatno pravilo je da katalog odiše modernim izgledom i luksuzom jer to šalje jasnu poruku kupcu da gleda katalog firme koja vodi računa o svom renomeu i dobro posluje te može sebi priuštiti dobar marketing.
Pošto katalog ima tu važnu ulogu da bude ubedljiv i da pridobije nove kupce, on mora da bude dobro urađen i viskokokvalitetan ukoliko želimo postići najviše ciljeve. Izrada kataloga najčešće se poverava štampariji koja ima iskustvo u ovakvoj vrsti posla. Ponekad, i sama štamparija može vam ponuditi uslugu grafičkog dizajnera koji će osmisliti katalog baš prema vašim potrebama. Zgodno je kad možete sve obaviti na jednom mestu, pa i spovesti u delo ceo marketinški poduhvat izrađivanja kataloga.
Sa štamparijom ćete i napraviti i dogovor oko broja primeraka koji je potrebana. Kad je u pitanju izrada kataloga cena zavisi upravo od toga koliki je tiraž, od načina štampe, kvaliteta materijala na kome se štampa, kao i od toga da li se primenjuju posebne tehike kao što je zlatotisk.
Postoje i u nekim oblastima izuzetno skupi katalozi koji su na velikom broju strana, napisani na nekoliko jezika, te se takvi katalozi pažljivo planiraju i dele samo određenim klijentima.
Katalog mora biti pregledan, da kupcu bude što lakše da se kroz njega kreće. Kontakt podaci moraju mu biti vidljivi, a preporučuje se da oni budu na svakoj stranici. Numeracija strana i proizvoda je takođe važna radi lakšeg snalaženja. Danas se nema puno vremena za traganje i lutanje, pa sve mora biti transparentno. Počnite od ličnog iskustva i toga kakav katalog i vi smatrate dobrim i organizovanim, a to će vam i pomoći u stvaranju sopstvenog.